Saturday, October 20, 2012

Agar Jelly Buah Campur Mudah Ringkas Dalam 30 minit

Assalamualaikum!



Terasa nak makan tapi malas huhuhu acane tuh.
Lalu menggunakan kerajinan yang ada aku drive pergi sabasun hypermarket femes kat trg. Aku nih kalo berjalan laju aje HAHAHA tapi laju pon tengok tempat dan fulus jugek kalo dah papa kedana ko offer pergi pantai layan angin yang free tu pon aku tak layan.
Teringin gila nak makan agar-agar tapi aku malas nak nunggu lama pastu kan nak buat agar yang jernih cantik kan cerewet tapi aku nak makaaaaan.


Laju kepala hotak aku fikir macam mana nak buat agar yang cepat dan sedap dasar pemalas nak cepat sesaje 
ting! ting! ting! idea lompat lompat keluar dari hotak aku teringat pernah baca pasal serbuk jelly
aku pergi kat bahagian kuih aku carik serbuk jelly yang dalam kotak tu
hah jumpa senang kerja haku nak buat agar


balik rumah basuh lap lap bekas baca arahan tak sampai 5 minit siap sudah agar jelly aku tuh.
tapi aku nak kasi jelly tu nampak cantik aku ubah style siket
aku ambik mix fruits yang dalam tin balance dari hamper raya arituh aku campur dalam jelly
kacau dua tiga round terus tuang dalam bekas
siap!


disebabkan serbuk jelly tu dah manis jadi aku tak campurlah air mix fruits or tambahkan lagi gula, ko gila nak tambah lagi gula mau gula dalam darah naik doploh satu gamaknya.
bior sekejap dalam sejam gitu terus boleh makan
tapi aku ni terlebih pandai kononnya nak agar jelly cepat keras gatal tangan pergi sumbat semua agar masuk freezer ko tahu apa jadik?
semua agar aku tuh jadi macam ais zxdnsbfdksb padan muka
makan lah aku agar-agar yang rupa ais melekat kat ikan tuh
nasib sedap jugak *puji sendirik* hahahaha

0 comments:

Post a Comment

Cakap memolek neh.. trime kasih ^_^