Wednesday, October 17, 2012

Penumpang VVIP Maraliner

Assalamualaikum!





Ni aritu ler nih nak balik KL lepas cuti 3-4 hari nak naik flite cadangnya tapi bila tengok rege tiket humakkaiiii sesak napas *urut dada* one way trip saje dah 200 lebih ko gila aku nak beli baik buat makan lagi untung dari dok dalam flite 45 minit tu.


Aku sampai on time kat stesen bas sekali nan ado orang bas aje tercokoh kat lane dreba pon yilek. Sabar tunggu tunggu, bukan ape aku jenis tak suka nak duduk kat lane bas tu lelama boleh bawak pening kepala dengan asap bau minyak semua tu *dasar hidung manja* dalam 15 minit gitu baru drebanya ada. Aku pon cecepat ler naik siap tanya penuh tak arini? macam aku bos je HAHAHAHA. Dah duduk bas terus jalan, aku dah macam biar betul bas ni takkan aku sorang je kot *dalam hati pikir mesti ambik orang tengah jalan ni* aku ni jenis kalo naik bas terus setting tempat nak tidur tak sampai 5 minit konfem aku lena selenanya. Dalam duk setting tu  aku dengar dreba cakap sesame sendiri


dreba 1: sorang je arini naik bas?
dreba 2: hor lah dah sorang je hok beli tiket
aku: !@#$% *muka tercengang macam ler diorang cakap dengan aku*




dalam hati dupdapdupdap ko gila tak takut, aku dah fuh kiri fuh kanan time nih. Yelah kot kalo dekat takpe ni lagi 7 jam nak sampai KL. Aku berdoa je lah mampu pastu duk message semua orang bagitau aku naik bas apa kaler apa siap buat ringtone paling kuat konon nak takutkan dreba padahal aku yang takut. Bila papa kol hah kemain bergepaaa aku cakap HAHAHAHA. Bila sampai chendor hah kemain banyak aku borong makanan lepastu sambung zzzZZZzz balik KAHKAHKAH sesedar dah sampai KL. Alhamdulillah selamat jugak sampai walopon aku seorang je dalam bas, very the vvip ko. Tenkiuuu ler pakcik pakcik sebab bawa bas dengan penuh berhemah cuma kalo boleh jangan ler isap rokok time drive lenkali yer, sesak hidung saya *buat gaya no no no goyang jari telunjuk sambil tutup hidung* 




Kalau korang pernah alami jugak situasi gini make sure bagitau semua yang terdekat bas apa korang naik sekali dengan no plate. Kalau boleh update lah dekat diorang korang dah sampai kat mana. Yelah malang kang tak berbau jadi baik kita cuba cari alternatif untuk elakkan perkara yang buruk :)

0 comments:

Post a Comment

Cakap memolek neh.. trime kasih ^_^