Wednesday, November 9, 2011

Zam Zam Alaaakazam ~ Aladdin The Musical



Siapa yang nak terbang bersama Elladin menaiki permaidani terbang diatas magical land of Askabar jom ke Sunway Lagoon, bermula 25 November 2011 ni sebabnya Aladdin menunggu kita disana. Yes Aladdin The Musical ada di Sunway Lagoon wehoooooooo!



Malam pembukaan muzikal keluaran West End Production ni akan berlangsung pada 25 November 2011 ini di Gala Premiere dengan dibawakan bersama special stage effects sinonim dengan Amphitheatre @ Sunway Lagoon.



Kejayaan Peter Pan The Musical and Magical Musicals sebelum ini membuatkan Sunway Lagoon tampil dengan satu lagi cerita lagenda ajaib terhebat iaitu Aladdin The Musical. Dari permaidani terbang sehingga kepada salji semua ini akan dibawakan untuk menyelami kehidupan Aladdin.



Siapa yang tak tahu cerita Aladdin memang tipu, cerita ni top dari dulu sampai lah ke sekarang siap ada Aladdin musim panas salji semua tapi still jalan ceritanya masih sama dan sesuai untuk semua golongan. Eh ada juga yang tak tahu ek ceritanya macam mana? Yelaaaa ella cerita, manja tau korang ni nasib baik ella rajin kalau tak takda makna ella nak cerita :p



Tersebutlah kisah pengembaraan ajaib seorang budak yang seperti tikus jalanan sehingga menjadi putera raja, Aladdin berlawan dengan Jafar pembantu Sultan yang jahat untuk memikat hati Puteri Jasmine. Dengan bantuan lampu ajaib dan jin "rapping" yang baik hati Aladdin berjaya melawan kuasa jahat. Haaa gitulah sedikit kisah Aladdin The Musical ni. Nak tau lebih lagi sila pergi beli tiket nanti kita deting.



Selain set mewah dibawa khas oleh West End Production di Amphitheatre @ Sunway Lagoon itu nanti, turut akan ditambahkan ialah a modern, musical twist untuk setiap play stage, integrasi muzik pop kotemporari dengan jalan cerita klasik Aladdin The Musical memang sesuai sangat untuk dinikmati oleh semua peringkat umur.




Bukan tu saje tau, korang boleh juga bertentang mata tengok watak-watak yang terkenal. Ofkos lah Aladdin ada kan cerita dia ni, selain Aladdin ada juga Puteri Jasmine, Hamba Sultan, Jafar, Slave of the Ring dan yang pasti Jin lampu ajaib. Semua keenam watak tu akan dimainkan oleh bakat bakat terhebat dan terkenal dari London West End. Selain diorang berenam, mereka akan turut disertai oleh penari cast ensemble antarabangsa, fire eaters dan stilt-walkers.



Bak kata Chris Colby, Pengarah Aladdin The Musical ni

"Aladdin The Musical @ Sunway Lagoon has a lot of comedic elements which make for a wonderful year-end show for the entire family. Although the story is set in the fictional, ancient city of Askabar, the audience can be sure that they will stay entertained with a lively performance, filled with catchy music and great humour"



Lagi eksited David Kort, koreografer Aladdin The Musical pulak cakap yang korang tak akan pernah lihat koreografer yang seumpama ini kat Malaysia ataupun kat Sunway Lagoon sendiri. Lagi lah Elladin teruja nak menonton Aladdin The Musical ni.



Mesti dalam kepala korang ada macam macam soalan nak tanya Elladin kan, sebelum korang tanya Elladin dah ada jawapannya, tenkiu to jin Elladin yang baik yang tolong jawabkan semua soalan ni :p


Title: Aladdin The Musical
Tempat: Amphitheatre @ Sunway Lagoon
Tarikh: 25 November 2011 sehingga 2 Januari 2012
Tayangan:
~ Sekali sehari dari Ahad hingga Jumaat jam 8:00pm
~ Dua kali sehari pada hari Sabtu jam 7:15pm dan 9:15pm
~ Extra shows pada 25 December 2011 (Ahad) and 1 January 2012 (Ahad) jam 7:15pm & 9:15pm
~ Hari SELASA tak ada show yek

Harga tiket:
~ RM300, RM250, RM200 dan RM100 untuk orang dewasa
~ RM150, RM120, RM100, dan RM50 untuk kanak-kanak sehingga berusia 12 tahun.






Untuk maklumat lanjut mengenai Sunway Lagoon, korang boleh hubungi 603 5639 0000 ataupun layari www.sunwaylagoon.com ataupun pergi page Facebook diorang www.facebook.com/sunwaylagoonMsia ataupun Twitter www.twitter.com/sunwaylagoon1






Aladdin The Musical dibawakan khas oleh West End Production dan Sunway Lagoon Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Cakap memolek neh.. trime kasih ^_^