Monday, October 22, 2012

DIY Jahit Kristal Di Leher Baju Kurung Kosong

Assalamualaikum!


Alhamdulillah akhirnya konvo jugak aku nanti aku upkan cerita konvo bila rajin. Sebulan sebelum konvo aku dah aim nak buat baju konvo padahal pakai baju raya je pon boleh tapi dah dasar gedik nak baju baru untuk konvo semata rela korbankan duit belanja untuk cari kain, mintak sponser tak lepas gini ler nasibnya.


aku target nak beli kain kaler kuning raja pastu nak tiru baju macam si hanis zalikha nih. Kira memang nak tiru sebijik sebulat siap save gambar ni dalam henpon bawa pergi tailor tunjuk saya nak macam gini. Tapi sayangnya kuning raja yang dicari nan ado, 4-5 bijik kedai jugak redah cari tapi takder yang berkenan huhu 


last last rembat kain ni, takder kuning raja kuning telor pon boleh lah janji kuning.
aku beli kain ni dekat saleem aziz terengganu harga 3.5 meter Rm 99 hengget *nanges keluar duit*
upah pulak 55 hengget mahal kebeno
bila dah siap leher pulak aku tak puas hati kemain besor pastu nampak kosong gils



pikir punya pikir aku dpat idea nak buat DIY transform leher baju kasi nampak canteek
mari kita redah cari batu kristal
aku pergi kedai bunga reben je kat jalan tar sinun itu yang paling besor nampak kat mata
tak kuasa nak redah tempat lain dah dengan panas berpeluh berlengas redho je ape yang ada


banyak sangat bentuk corak yang ada sampai bersila bersilat aku dalam kedai cari bijik kristal yang sesuai
last last aku beli je yang bentuk oval kaler coklat karamel
harga sepeket Rm 22.50, dalam tu ada 50 bijik
pastu beli benang segulung 80 sen, jarum sebekas Rm 1.20


balik rumah kemain tak sabor nak menjahit
dan dan sampai terus aku start jahit, memula payah jugak naik kelabu bijik mata nak mencucuk sebijik-sebijik. Ntah berapa kali tercucuk jarum tapi dah ko gatal sangat menjahit petang nak maghrib padan muka sendirik
dalam setengah jam tadaaaaaaaa siap jugak, gini ler rupanya
cantik cantik sukaaaaaaaaa


bila pakai gini ler rupanya
takderlah kosong sangat leher baju kurung tu, aku wassap kazen aku showoff sekali minah tu gedik nak jugak hoiiii mek bayar ler, ape ingat senang nak cucuk sebijik-sebijik kristal tuh :p
ada skill jugak rupanya aku dalam bab bab menjahit ni #eh


0 comments:

Post a Comment

Cakap memolek neh.. trime kasih ^_^