Friday, March 9, 2012

Donat Pintal dan Roti Sardin Rangup


Assalamualaikum


Lama tak buat entri pasal makanan kan, jadi hari ini mari kita cerita pasal makanan. Makanan yang terpilih hari ni adalah Donat Pintal dan Roti Sardin Rangup. Yes dua-dua ni frozen food. Maklumlah student tak ada masa nak masak yang heavy jadi yang frozen ni pun dah cukup kenyang bila makan 2-3 ketul.

donat pintal sebelum goreng

donat pintal selepas goreng


roti sardin ranggup

Sudahlah gebu dan sedap jadi haruslah buat stok dalam peti ais. Tak susah pun nak masak cuma panaskan minyak dengan api yang sederhana tunggu minyak panas dan goreng. Layan je dalam kuali sampai warna keemasan dan angkat siap untuk hidang. Sesuai sangat bawa bekal pergi kelas. Yang ada anak-anak nak buat bawa bekal pergi sekolah pun mudah. Even lecturer ella pun beli nak buat bekal untuk anak katanya supaya anak dia tak lapar kat sekolah. Gorengnya pagi tapi lembut dan gebunya sampai ke petang masih terasa. Nikmat betul.


Mana nak beli? Harga berapa? haaaaa meh sini nak jawab. Harganya RM 4.00 sepaket. Sama je harga untuk  Donat Pintal dan Roti Sardin Rangup. Yang paket donat pintal ada 9 ketul sekali dengan gula halus dan yang roti sardin rangup ada 5 ketul. Kalau nak beli boleh contact ella kat ellanadjla@gmail.com 


Donat Pintal dan Roti Sardin Rangup ni kalau orang order baru buat yer bukannya dah ada yang siap/ ready stok. So kalau korang nak kena order dulu nanti dah siap ella kasi tau kat mana nak pickup gituuu. Kalau dalam bandar KL ni InsyaAlla ella hantar sampai ke rumah. Tapi kalau jauh sangat kita jumpa kat lokasi yang stategik lah yer untuk pickup.



Tak sabar nak goreng japlagi buat minum petang dengan teh panas. Yumyum :)

2 comments:

Cakap memolek neh.. trime kasih ^_^