Tuesday, August 14, 2012

Iftar Geng LFC di Laman Sri Payung

Assalamualaikum!





Sementara saya masih tak banyak kerja baik saya update semua tempat makan best dan murah yang saya pergi berbuka puasa. Nanti bila saya dah start sibuk memang waselamat lah saya update kat blog. Mungkin update tapi selepas seminggu T__T. Kalau nak cepat follow saya dekat instagram, dekat sana sesudah sesi makan selesai saya akan terus update *sesi mempromote instagram sendiri :p
Kali ni saya join geng LFC pulok untuk berbuka puasa di Laman Sri Payung, kat sini seorang Rm 25 yer. Masa saya pergi ni geng LFC saje sudah 70 orang. Saya rasa kedai ni boleh muat dalam 200 orang kot satu-satu masa. Kalau nak pergi kedai ni nak senang set map pergi Restoran Istana Bambu sebabnya Laman Sri Payung ni bebetul sebelah Istana Bambu. Saya nak kasi peta secara details takut korang tak pahem pulok huehuehue.

Sini pun sama macam buffet kat tempat lain, lauk banyak sangat. Saya tak rasa semua pun sebab dah full sangat. Kali ni pon saya buat rekod ambik nasi sesenduk then lauk penuh pinggan. Ada lauk pauk, ada char kueh teow, nasi goreng, sate, kambing bakar blackpaper, puding, agar-agar, bubur lambuk, bubur pulut hitam, abc, cendol, air kordial. Sayang sangat saya melepas nak merasa cendol diorang maka saya balas dendam makan abc sampai 4 mangkuk... tapi mangkuk kecik lah.

Saya duduk semeja dengan bebudak YoungRedsMy yang semuanya sengal. Setiap masa dan saat adalah gelak bagi mereka. Nasib baik saya jenis kental *kental tuih* bila nampak makanan saya adalah tak nampak orang hahaha. Saya makan selagi perut saya mintak dan saya tak tahu berapa banyak yang saya sendiri makan. Sampaikan nak balik tu pun saya boleh rasa lapar lagiiiii T___________________T
meja bebudak YoungRedsMy, saya duduk terpencil terselit hujung sinun
Bebaloi-baloi untuk join makan gini terutamanya kalau ada keinginan nak merasa semua makanan, otomatik otak korang akan set selagi tak rasa semua makanan selagi tu tak kenyang. Nasib baik balik rumah masih mampu untuk berdiri tunaikan kewajipan 2 waktu yang terakhir. Kat Laman Sri Payung ni pun disediakan tempat solat, kiranya berbuka pergi solat then makan pon boleh, diorang akan refill makanan selagi korang duduk kat sana dun worry babeh.


Tenkiuu untuk head yang susah payah organize buka puasa ni, saya hanya insan terpencil yang join makan aje hikhikhik. Tapi tahun depan buatlah lagi, tak pun nanti raya repeat. Erh saya pulok hok lelebih hahahaha.


Saya tak jumpe pulok details pasal kedai ni, tapi kalau korang nak datang mencuba berbuka kat sini boleh contact nombor yang ada dalam gambar no 2 kat atas tu yer. :)

1 comment:

Cakap memolek neh.. trime kasih ^_^