Friday, December 9, 2011

Saya bangga jadi Orang Terengganu

Dengarnya cerita ni dah lama tapi macam biasa ella pending siket dan ni pun ella copy dari email kihkihkih orang lama gini lah cerita dah berkurun pun baru nak tahu.




Walau apa pun awak cakap saya tetap dengan bangganya nak bagitahu yang Saya Bangga Dilahirkan di Terengganu, Dibesarkan di Terengganu dan Fasih berbahasa Terengganu.


Ada satu cerita dulu masa mula2 masuk diploma (ella diploma dulu kat KL kira first time jauh dari terengganu) ella xpandai nak cakap kolumpor sangat jadi ella main aci redah cakap bahasa terengganu dalam kelas dengan lecturer dengan member2 pastu bila jumpa geng terengganu lagi lah rancak ella cakap bahasa terennganu sampai ada member ella yang bukan orang terengganu cakap kitaorang *cakap bahasa terengganu* duk kutuk diorang. hahahahahaha. Sejak dari hari tu bagi mengelakkan diorang salah paham ella pun slowly cakap bahasa kolumpo sampai lah sekarang. Dan sekarang bila ella dah fasih cakap kolumpo orang ingat ella betul2 orang kolumpo pulak dah, bila ella cakap ella orang terengganu diorang gelak tak percaya. cooooiiiii, tak percaya sangat buktinya senang je ella cakap laju2 bahasa terengganu baru nganga percaya. hahahaha


Siapa ntah cakap dekat saya yang Ustaz Azhar pun ada cakap yang Bahasa Terengganu ni salah satu bahasa paling unik selepas bahasa Arab. WalAllahhualam.

0 comments:

Post a Comment

Cakap memolek neh.. trime kasih ^_^