Thursday, January 5, 2012

Tips: SUSU membantu untuk tidur lena

kredit google


Dari kecik mak kita selalu suruh kita minum susu, mak awak ada tak suruh awak minum susu? Tapi bila dah besar ni kita selalu lupa nak minum susu yelah masa kecik nak susu je mak terus sua kat mulut hisap tektektek sekarang kalau mintak susu sua kat mulut lempang free ko dapat hahaha.




Stop mengarut ella! :p 




Korang kalau minum susu agaknyalah korang tahu tak khasiat susu tu? ke orang minum susu ko pun minum susu konon nak kulit putih gebu :p memang betul boleh gebukan kulit tapi selain tu susu pun boleh membantu orang insomnia untuk tidur lena waktu malam. Orang tak insomnia tapi selalu macam ada masalah nak tidur malam pun buleh try.




Susu ni bukan je kaya dengan kalsium tapi jugak kaya dengan protein dan vitaminB2. Kalsium membantu untuk membentuk tulang dan gigi yang kuat, Protein tu pulak membantu untuk bina tisu dan pertumbuhan badan, dan VitaminB2 membantu untuk membebaskan tenaga yang diperolehi daripada karbohidrat, protein dan lemak dalam makanan.



Sebaiknya korang ambil 3 gelas susu sehari tapi untuk tidur yang lena minumlah segelas susu suam/sejuk sebelum korang masuk tidur. InsyaAllah tidur korang tidak terganggu dan mampu tidur lena. Dengan tidur yang lena korang mampu mendapatkan tidur yang cukup untuk menjana tenaga keesokkan hari untuk bekerja :)



Ohyaaa susu yang telah dibuka hanya bertahan dalam masa 2-3 hari je tau dah MESTI simpan dalam peti sejuk. MESTI.


susu kegemaran dutch lady strawberry ONLY

2 comments:

  1. susu dutchlady yg strawberry cedappp..
    ingt lagi tyme umah sewa dulu masing2 suke beli dutch lady..terikut2 ella la nih..hihihi

    ReplyDelete
  2. betul..saya susah skt nk minum susu sblm tidur. so ambik vitamin kalsium.tidur mmg lena dan bgn senang badan pun segar

    ReplyDelete

Cakap memolek neh.. trime kasih ^_^